Фізкультхвилинки, руханки.
Веселинка
"Друзі лісу" ( для очей)
Л
Ла-ла-ла: Алла дівчинка мала.
Ли-ли-ли: В гост ми до неї йшли.
Ло-ло-ло: В Алли тісто підійшло.
Ла-ла-ла: Пирогів вона спекла.
Л’є-л’є-л’є: Чаю Аллочка нал’є.
Лі-лі-лі: Ось лимони на столі.
Лю-лю-лю: Дуже кисле не люблю.
В
Виделкою Вова вареники їв,
А Вітя водиці з відерця відпив
Р
Я зараз з буквой "Р" один
Перерахую всіх тварин:
Риба, тигр, верблюд, барсук,
Рак з клешнями замість рук,
Рись, рисак і кенгуру,
Кріт до себе ліз в нору,
Нерпа і жирафа гарна,
Зебра, морж, корова, сарна,
Ще черепаха, носоріг,
Більш пригадати я не зміг!
Л
Плига руда білочка з гілочки на гілочку.
З братом ми були у лісі,
Гриби збирали на узліссі,
Дві корзини чималі
Ми додому притягли!
Ш
Шифер кришу прикрашає,
Від дощу її ховає.
Ми до школи швидко йшли,
Кущ шипшиновий знайшли.
Ч
Під кущем курча гуляє,
Черв’ячка собі шукає.
Мати-квочка поруч з ним,
З сином крихітним своїм.
Качка чотири яєчка знесла,
В червні вона каченят навела.
Ходить тепер вона з ними на річку
Їсть по дорозі смачненьку суничку.
Тексти для списування 2 клас
Теплий дощик
Теплий дощику,
йди, Із
горбочків на долину
Веселіше припусти Їх весела пісня лине.
На дерева і кущі, Зеленішим став наш луг,
На розквітлі сади, Усміхнулось все навкруг,
Теплий дощику, йди! І одразу стали пишні
По дорозі до ріки Груші, яблуні і вишні!
За струмком − струмок швидкий,
В
родючих степах
Ось понад листяні ліси Долини рівні та
горби,
Літак на південь лине… Гаї, діброви
темні…
Під ним – в усій своїй красі А далі – аж ген-ген
степи,
Простори України. Родючі,
чорноземні.
Калинонька
Ось калина над рікою Червонясте, променисте –
Віти стелить по воді. Розцвітає, як вогні…
Хто це щедрою рукою Дай хоч трішечки намиста,
Їй намистечко надів? Калинонько, і мені!
Вся моя родина
Мати, мова,
Батьківщина – Три джерельні, вічні слова.
От і вся моя родина. Батьківщина,мова , мати
–
Батьківщина,
мати, мова − Нас повік не роз’єднати.
Провісники
весни
Ще довкола сніги біліють, а на
верболозах з’являються ніжні пухнасті котики. Це верба цвіте. Таке буває у
лютому. Цвіт верби – прекрасне і зворушливе диво природи. Вербові котики –
символ краси, сонця, тепла.
Квіти
Маринка любить квіти. Вона їх сіє, садить
пересаджує. Квіти принаджують бджілок. Бджілки беруть медок і співають квітам
бджолиних пісень.
Коли я ходжу до джерела, Маринка
гукає помилуватися її квітами.
Рідний край
Біля твоєї хати цвітуть мальви. Вузенька
стежка біжить до криниці.Там росте калина або шумить молода тополя. За хатою
ростуть вишні і яблуні. З поля вітерець доносить запах жита і гречки.
Тут починається твій рідний край.
Деревце
Ріс у лісі дуб. А коли виріс, з’явилися на ньому жолуді. Одного разу знявся дужий вітер і заніс жолудя у
місто. Впав жолудь у сквер та й заснув. Всю зиму проспав під снігом.
А навесні проросло з нього деревце.
Тарас
Григорович Шевченко
Тарас Григорович Шевченко – український поет. Він написав багато чудових
творів. Діти і дорослі дуже люблять читати вірші Тараса
Григоровича. Знають і шанують
українського поета люди у всьому світі.
Індивідуальні завдання з української мови
Орфографія
Записати відповіді до загадок:
1. Білі зуби маю,та усі ковтаю, довгі коси маю,
та не заплітаю. (Кукурудза).
2. Я не їм вівса,
ні сіна, дайте випити бензину. Усіх коней обжену, куди хочеш побіжу. (Автомобіль).
3. Горбатий міст на чотирьох ногах стоїть. (Верблюд).
4. Червоний колір,
солодкий смак, кам’яне серце, чому це так? (Черешня).
5. По полю бродить, зерно молотить, жне, косить
– хліба не просить. (Комбайн).
Словникові
диктанти
Велика буква
Андрій, Аліна, Яринка,
Іван Якович Франко, Харків, Марія, Петрик, Тарас Григорович
Шевченко,Україна, Дніпро, Дністер.
Знак м’якшення Ь
1. Хлопець, учень,
вчитель, дідусь,гість.
2. Заєць, ведмідь,
кінь, лось, кізонька.
3. Василько,
Петрусь, Федько, Юрась.
4. Звір, буквар,
гіркий, кущ, піч, кінчик.
Апостроф
М’ята, солов’ї,
черв’як, рум’яний, п’ятниця, В’ячеслав,пір’я, бур’ян, здоров’я, пам’ять,
подвір’я.
Буквосполучення
Дж, Дз
Джміль, джерело,
бджілка, сиджу, дзьоб, кукурудза, дзвоник, дзиґа.
Буква Щ
Дощик, лящ, щука, кущ, борщ, щавель, хрущ, щеня, щиглик,
щастя.
Попереджувальні диктанти
Знак м’якшення Ь
У грибочків, у опеньків ніженьки тоненькі.
А грибочки маслюки мають шапочки слизькі.
Змалку честю дорожіть, змалку дружбу бережіть,слів на
вітер не кажіть, перед злими не дрижіть.
Буквосполучення
йо , ьо
Йоржа впіймав на вудку Йосип, схопив і зойкнув: ой-ой-ой!
Не знав, напевно, Йосип досі, який колючий йоржик
той.Ходить травень по траві з сонечком на голові, розмальовує навколо синьо,
біло, волошково.
Буквосполучення
Дж, Дз
1. Рано в
тиші лісовій дзенькнув дзвоник голубий.
І почався у пташок на галявині урок.
2. Грають
бджоли і джмелі в квітах на осонні.
Ходить в жовтому брилі на городі сонях.
Велика буква
Записати,
вибравши велику або маленьку букву:
1. Найбільшою
річкою ( У∕у)країни є (Д∕д)ніпро.
2. У стародавньому
(К∕к)иєві було багато річок.
3. (П∕п)етрик та (Г∕г)аля допомагали мамі.
4. У бабусі є
котик (М∕м)урчик і корова (З∕з)ірка.
Розподільний
диктант
Записати у дві
колонки: у першу слова, які пишуться з великої
букви, у другу – з малої:
(С, с)ніг, (Б,б)арабан, (О,о)леся, (К,к)иїв, (Р,р)омашка,
(Д,д)ніпро, (С,с)осна, (Д,д)анило, (Р,р)ябко, (П,п)ольща, (Т,т)телятко, (У,у)країна,
(П,п)етренко, (І,і)рина (Г,г)ригорівна, (С,с)оловей, (А,а)мерика,(Л, л)исиця,
(М,м)узика.
Іменник
Записати,
назвавши предмети одним словом:
1. Ромашка, троянда, мак,фіалка – це ( що?)
2. Дуб, клен, верба, калина – це ( що?)
3. Штани, сорочка, спідниця, плаття – це ( що?)
4. Молоко, каша, пиріжок, борщ – це ( що?)
5. Стіл, шафа, ліжко, крісло – це ( що?)
6. Сокира, молоток, пилка
– це ( що?)
Написати кілька
назв предметів, постав до них питання:
1. Іграшки : … 4. Посуд: … 7. Імена
дівчаток: …
2. Тварини: … 5. Музичні інструменти: … 8. Імена хлопчиків: …
3. Птахи: … 6. Взуття: … 9. Клички
тварин: …
Записати речення, знайти і підкреслити однією
лінією слова, які відповідають на питання хто? що?
Прийшла весна. З гір потекли струмочки. В лісі
кує зозуля. У полі розквітли маки. Додому повернулися перелітні птахи. Діти
радісно зустріли весняних гостей.
Виписати слова,
які відповідають на питання хто? що? у
дві колонки:
Оля, Толя і Марина обірвали всю ожину.
Поприносили додому лиш по кошику пустому.
«Де ожина?» − їх спитали. «А ми її поз’їдали».
Вмиває кішка кошенят. Вмиває кізка козенят.
Мене водою з милом щоранку мама миє.
І чистим сонечко встає щодня з-за небокраю…
І в нього, мабуть, мама є, бо хто ж його вмиває.
Записати
іменники за зразком, поставивши до них запитання:
Зразок: Хліб
(що?), мама (хто?)
Пісня, криниця,
дідусь, весна, шпачок, діти, бджілка, рік, вода, козак.
Постав питання
до імені дівчинки:
Була (у кого?) у Тані лялька. (…) Таня назвала
її донечкою. Мама дала (…) Тані для ляльки все необхідне.
Закінчити
речення , дібравши іменники з довідки:
Перша квіточка
весни − … . На яблуні ростуть … . Восени у вирій відлітають перелітні … . На
сосні у дуплі живе … . Найхолодніша пора року − … .
Довідка:
підсніжник, яблука, птахи, білочка,
зима.
Записати в один
стовпчик власні назви, у другий – загальні:
1. Котик
Барсик, папуга Гошка, песик Кудлай, корова
Лиска, хом’як Хомка.
2. Дівчинка
Марійка, учень Сергій, директор Микола Іванович, вчителька Інна Петрівна,
сусіди Романенки, бабуся Оля.
3. Місто
Полтава, гори Карпати, село Максимівка, озеро Байкал, країна Італія.
Назвати одним
словом:
1. Євген,Мар’яна,
Йосип, Анна – це … .
Шевченко, Франко, Зеленський − це … .
Степанович, Петрівна, Миколаївна,
Віталійович − це … .
2. Дніпро,
Дністер, Прип’ять, Десна − це … .
Київ, Донецьк, Нікополь, Марганець− це … .
Закам’янка, Новоселівка, Тимошівка−
це … .
3. Зірка,
Мурчик, Пірат, Хомка− це … .
4. Юпітер,
Венера, Марс, Земля – це …
Записати
речення, пояснити правопис підкреслених іменників:
Подруги Люба і Таня пішли до гаю.
Там кують зозулі.
Юрко любить малювати. На його малюнку
хлопчик зловив щуку.
Виписати
іменники, які називають більше ніж один предмет:
1. Стоять жоржини мокрі-мокрі, сплять діамантові жуки.
Під грушею у дикій моркві до ранку ходять їжаки.
2. Як то гарно, любі діти, у вікно вам виглядати!
В ньому все: тополі, квіти, шлях і сонце біля хати.
Закінчити пару
за зразком:
Книга – книги,
олівець – …, зошит – …, парта – …, учень – …, яблуко – …, пиріжок – …, клен –
…, шапка – …, іграшка – …, білка – …, око – …, поле – ….
Продовжити ряд іменників,
вибравши з довідки потрібні:
Школа, парта …, …, …, … .
Яблука, лимони …, …, …, … .
Довідка: учень, книга, зошит,вчитель, груші, огірки,
банани, буряки.
Записати ,
прибравши зайве слово:
Ластівка, книги, стіна, грибок, рука.
Вікно, день, гуси, озеро, дорога.
Пісня, поле, зуб, сніжинки, вітер.
Слова із дужок
зміни так, щоб вони підходили по змісту. Запиши готові речення.
(Журавель)
курличуть і летять. (Яблуко) достигли. (Поле) опустіли. Працьовиті (рука) гори
вернуть.
Записати речення, розкривши дужки і поставивши іменник
у певну форму:
1.Сонце зігріває (земля). 2. Краплі (роса) блищать на (сонце). 3. Із плодів (калина)
виготовляють ліки. 4. Потрібно мити руки
у теплій (вода). 5. До (бабуся)
ми поїхали на (автобус). 6. ( Дмитрик) вчора виповнилося вісім (рік).
Прикметник
Записати
речення, знайти і підкреслити хвилястою лінією слова, які відповідають на
питання який? яка? яке? які?
У Люди маленька
грядочка. Василько тримав у руках гумовий м’яч. Берізка причепурилась у жовте
платтячко. Від ласкавих променів весняного сонця дерева й кущі одягаються у кучеряву зелень.
Виписати слова, які відповідають на
питання який? яка? яке? які?
Намалюю вітер тихий, ніжний, намалюю грозовий і сніжний,
вітер, що здіймає
грізні хвилі, та й вітрець між квітами на схилі.
Джерело грайливе сховане в траві,та стежину знають звірі
лісові.
В затінку криниця. Повниться тремтить в ній смачна водиця
– тільки пить та пить .
Записати слова у
дві колонки: у першу − слова, які відповідають на питання хто? що?
, у другу − слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які?
1.Чепурний
хлопчик, охайна дівчинка, уважний учень, старенька бабуся, суворий директор,
русявий Петрик, приємна жінка.
2. Привітні діти, польові маки, чоловічий одяг, червоне
яблуко, теплий одяг,запашні квіти, м’який хліб.
Вибрати
правильну форму слова із дужок і записати словосполучення:
Зразок: (
Маленький, маленька) дівчинка, м’ячик − маленький м’ячик, маленька дівчинка.
(Запашний, запашний) хліб, булка − …, … .
(Смачний, смачне) яблуко, борщ − …, … .
(Народна, народний) танець, пісня − …, … .
(Блакитний, блакитне) небо, одяг − …, … .
(Польові, польовий) заєць, квіти − …, … .
(Скляний, скляні) двері, посуд − …, … .
Дієслово
Виписати слова,
які відповідають на питання що робить?
що робив ? що робила? і т. д.:
Орися вишивала
сорочку. Наталка співає народну пісню. На клумбі ростуть квіти. Бджоли збирають з них мед. У лісі кує зозуля.
Накрапав дрібний дощ.
Утворити
словосполучення «дієслово + іменник», опустивши зайве слово:
Ходити в + садок, школу, магазин, шафу.
Їсти + хліб, варення, морозиво, молоко.
Одягати + пальто, фартух, плаття, шарф, портфель.
Співати + пісню, мелодію, оповідання.
Ставити + крісло, горщик, ногу, зошит.
Читати + газету, журнал, книжку, квітку.
До поданих
дієслів дібрати відповідні іменники:
Спортивні
ігри
Кидати … , забити … , ковзатися на … , вцілити в …,
наздогнати … .
Слова для
довідок: м’яч, гол, ковзанах, кошик, суперника.
До поданих дієслів дібрати відповідні
іменники:
На городі
Саджати … , полоти … , поливати … , збирати … , копати.
Слова для
довідок: розсаду,буряки,
город, овочі, картоплю.
До поданих дієслів дібрати відповідні
іменники. Із двома парами скласти речення:
Будь
охайним
Прати … , чистити … , прасувати … , розчісувати … ,
заплітати … , стригти … .
Слова для
довідок (орієнтовні): білизну, зуби, сорочку, волосся, коси.
Числівник
Записати речення, знайти і підкреслити слова,
які відповідають на питання скільки?
П’ять грибків знайшла Оксанка, а чотири є в Степанка.
Довго діти рахували: арифметики не знали.
Семеро одного не ждуть.
Мудрому два слова досить, а дурневі і сто не допоможуть.
Хто на два стільці сідає, той з обох падає.
Записати
числівники, поставити до них питання:
Зразок: Вісім
(скільки?)
Три, тринадцять, тридцять, п’ятнадцять,
п’ятдесят вісім, сто , тисяча.
Записати
числівники у дві колонки: у першу − ті,
які складаються з одного слова, у другу – з двох:
Сім, двадцять, сорок два, сто десять, тридцять шість,
дев’ять, дев’яносто, три, двадцять два, двадцять вісім.
Записати
словосполучення, поставивши числівник у відповідну форму:
(Один, одна, одне) грибочок, (один, одна, одне)
відро, (один, одна, одне) глечик, (один,
одна, одне) людина.
(Два, дві, двоє) вікна, (два, дві, двоє) дверей, (два,
дві, двоє) кімнати.
(Три, троє) дітей, (три, троє) уроки, , (три, троє)
зошита.
Записати словосполучення, поставивши іменник у
відповідну форму:
П’ять (кілограм, кілограмів), вісім (іграшка, іграшок),
тринадцять (метр, метрів), десять ( яблуко, яблук), сорок (метр, метрів), три
(півник, півники).
Службові слова
Записати речення, знайти і підкреслити слова,
до яких не можна поставити питання:
Пішла киця по водицю та й упала у криницю.
Пішов котик рятувати, за вушечко витягати.
Витяг кицю за вухо Та посадив, де сухо.
Запам’ятай
·
Службові слова служать для зв’язку слів
у реченні.
·
До службового слова не можна поставити
питання.
·
Їх пишуть окремо від інших слів.
·
Службові слова: на, в,
із, по, до, у, над, під, від, біля, а, але, і, тому що.
Спиши вірш.
Підкресли службові слова:
Світлий ранок в темний ліс на сніданок роси ніс.
По бадиллі, по корчах у барилі на плечах.
Прочитай. Встав
службові слова. Запиши:
Виліз (звідки?)
… нірки. Став (де?) … деревом. Іде (куди?) … море. Жартує
(з ким?) … товаришем. Потрапив (під що?) … дощ.
Прочитай. Спиши. Підкресли службові слова:
Узяв дід ріпку за чуб. Баба діда – за сорочку. Дочка бабу
− за запаску. Промучилися увесь день. А ріпка сидить у землі, як пень.
Скласти
словосполучення, вибравши слова з дужок:
Носити (у, на) портфелі. Лежала (коло, між) портфеля.
Дістати (до, з) портфеля. Стояв (біля, за) портфелем.
Йти (через, з) портфелем. Бігати (навколо, в) портфеля.
Речення, текст
З чого складається речення?
а) зі звуків б) із букв в) зі слів
Яке речення відповідає даній схемі?
― ―
– ―.
а) Лисичка шукає здобич.
б) Білочка сидить у дуплі.
в) Зайчик весело стрибає по
галявині.
Списати,закінчивши речення :
1. Хлібороби засівають (що?) … ( поле, ниву,
лан).
2. Кухар готує (що?) … (котлети,
борщ, картоплю).
3. Кравець шиє (що?) …(сукню,
спідницю, сорочку).
4. На картині зображено (що?) …
(квіти, посуд, портрет).
Побудувати
речення із запропонованих слів:
1. У, червоніють, долині, маки.
2. Золотисті, літають, в, бджілки, квітах.
3. Стоять, гори, замріяні.
4. Над, похилилась, водою, верба.
Скласти речення
із слів кожного рядка:
1. Пив, Микола,
воду, джерельну.
2. Водиться, йорж, у, риба, річках.
3. Фарбою, Льоня, дошку, синьою, пофарбував.
4. Живе, у, Йосип, будинку, сусідньому.
5. У, груші, пахучі, достигали, садках.
Поділи текст на
речення. Познач, скільки речень у тексті.
Уранці діти йдуть до школи дзвінок кличе їх у клас заходить вчитель і
починається урок.
А 3 речення Б
4 речення В 5 речень.
Познач рядок із
правильним твердженням:
Перше слово у реченні треба писати
а) з великої літери
б) з малої літери в) з нового рядка
Познач рядок із
правильним твердженням:
1.У кінці
питального речення ставиться:
А крапка; Б знак оклику; В
знак питання.
2.У кінці розповідного
речення ставиться:
А крапка; Б знак питання ; В
знак оклику.
3.У кінці
окличного речення ставиться:
А крапка; Б знак оклику; В
знак питання
Пригадай, які бувають речення. Правильно
постав розділові знаки . З’єднай лініями речення та їх типи.
Беріть, діти, кошики і гайда до лісу спонукальне
Куди ховаються комахи на зиму? розповідне
Нарешті прийшла весна. питальне
Знайти і
записати розповідні речення:
Хто в хустині червоненькій став у лісі між дубів?
Може, дівчинка маленька назбирать прийшла грибів?
Ні, не дівчинка там стала, горобина виростала.
Ту хустину гаптувала щедра осінь золота.
Знайти і записати
питальні речення:
Якщо зібрати маленькі батьківщини всіх дітей країни – вийде
одна велика Батьківщина. Як називається наша Батьківщина? Яке місто є її
столицею?
До поданих розповідних речень утворити
питальні за допомогою слів із довідки:
Влітку ми їздили до бабусі Галі. Там живуть мої друзі
Петрик і Тимко. Ми бавилися на березі річки Самари.
Зразок: Хто
їздив до бабусі Галі?
Довідка: Хто?
Коли? Як? Що робили? Де?
Знайти і
записати спонукальні речення:
У дворі Марійки
та Оленки гарно й чисто. Тоді загляньмо до них у хату. Глянь, оце така кухня.
Як ти думаєш, хто розмалював комин? Марійка малювала квіти, а Оленка – півники.
Знайти і записати
окличні речення:
Як далека, як простора наша Україна – в ній мені всі
серцю рідні, всі – одна родина. Яка ж ти гарна й пишна, земле наша! Пам’ятайте
свій родовід!
Визначити, якими
є речення за метою висловлювання:
1. Що стрункіше від тополі?
2. Стоять дуби над балкою крутою.
3. Золота берізка опустила свої віти.
4. Невже калина плаче самотою?
Записати речення, поставивши потрібні розділові знаки у кінці кожного
речення:
Діти, бережіть книги
Небо вкрили чорні хмари Куди
летять журавлі восени
Утворити зв’язний текст з поданих речень:
1. Садили її коло хати, в садку, над річкою.
2. У калини гарний білий цвіт,пахучий, рясний.
3. Споконвіку любили українці калину.
4. А ще більше милують око ягоди калини.
Познач рядок, у
якому подано головні слова речення:
Біля школи розквітли барвисті айстри.
А айстри
розквітли; Б барвисті айстри; В
біля школи розквітли.
З’єднати стрілочками слова ввічливості:
А Бувайте здорові,
до побачення, на все добре; 1.
Привітання.
Б Пробачте,
перепрошую, вибачте мене;
2. Прощання.
В Доброго дня,
вітаю, привіт, здрастуйте. 3. Пробачення.
Які слова
доречно вжити у поданих реченнях? Готові речення записати.
Тетянко принеси мені, … , олівець.
А перепрошую дуже; Б
будь ласка; В швиденько.
Щоранку треба говорити людям « … ».
А на добраніч; Б
пробачте мене; В доброго ранку.
Діти зрозуміли свою помилку і сказали: « … нас. Ми більше
так не будемо».
А Пробачте; Б
Вітаємо; В Всього доброго.
Відшукати у
вірші слова ввічливості. Доповнити своїми.
Піднімає джміль фіранку, каже: − Доброго вам ранку!
Як вам, бджілко, ночувалось? Чи дощу не почувалось?
Слово, значення слова
Прочитай вірш.
Визнач кількість слів у першому реченні:
Ти велична і проста.
Ти стара і вічно нова,
Ти могутня, рідна мово!
Мова – пісня колискова.
Допоможіть
гарбузові відібрати його родичів – городину.
Цибуля, смородина, абрикос, помідор, ялина,
яблуня, огірок, квасоля, пшениця, мак,
картопля, петрушка, кабачок, верба, буряк, груша.
Вибрати із
буйної зелені квіти й утворити букет.
Проліски, мальви,
дуби, подорожник, фіалки, троянди, щавель, буряк, чорнобривці, морква, верба,
маки, береза.
Записати подані
групи слів, опустивши «четверте зайве» слово. Дайте кожній групі узагальнену
назву.
Книга, зошит, олівець, вулиця.
Дівчина, хлопець,
чоловік, ластівка.
Високий, зелений,
синій, червоний.
Хата, будинок,
трактор, дім.
Третій, десятий,
прямий, шостий.
Стіл, дощ, сніг, град.
Згрупуйте слова
із спільним значенням: риби, птахи, дерева, одяг, професії, меблі :
Ластівка, стіл,
дуб, камбала, учитель, дятел;
шафа, плаття,
береза, стілець, короп, соловей, диван;
ворона, клен,
шахтар, пальто, сокіл, продавець, каштан;
артист, щука, окунь,
синиця, яблуня, сом, куртка, тумбочка.
Згрупуйте місяці
за порами року, запишіть:
Січень січе,
лютий лютує, березень плаче, квітень квітує. Травень під ноги стеле травицю.
Червень складає сіно в копиці. Липень медовий бджілок чарує. Серпень чудовий
булки дарує. Вересень трусить груші в в садочку. Жовтень гаптує клену сорочку.
Йде листопад, застеля килими. Грудень надходить – початок зими.
У якому словнику
пояснюється значення слова?
а) у тлумачному
б) в орфографічному в) ) у
перекладному
Прочитай, пошир
речення за допомогою слів із довідки:
Свище вітер.
Насунула хмара. Полив дощ. З’явилися калюжі. Біжать струмки. Виглянуло сонечко.
Зазеленіла трава. Сміються діти.
Слова для
довідки: сильний, чорна, рясний, великі, швидкі, веселе, молода,
щасливо.
Знайти і
записати слова, вжиті у переносному значенні:
Плаче дитина –
плаче хмаринка; золотий перстень – золота осінь; солодке яблуко – солодкий сон,
радіє земля – радіє мама, сміється сонце – сміється хлопчик, тепла вода – тепла
зустріч.
Відгадайте загадки. Підкресліть слова, , вжиті у переносному значенні:
1. За лісом
, за пралісом золотії клубки висять. (Зорі).
2. Поле голубе, овечки золоті, пастух рогатий. (Небо,
зорі, місяць).
3. Чорна
корова небо лиже. (Хмара).
4. Зоря- зірниця
по землі ходила, ключі загубила, а сонце зійшло
− ключі знайшло. (Роса).
5. Стоїть
півень на грядках у червоних чобітках. (Буряк).
Прочитайте
загадки, відгадайте їх і запишіть. Підкресліть слова, близькі за значенням.
Вертиться,
крутиться, ніколи не стане, на ній живуть люди, є гори і ями.(Земля). Плавала,
купалася, сухенькою зосталася.(Качка). Горить, палає і втоми не знає.(Вогонь).
Шумить, гуде і все горою йде. (Дощ).
Виписати слова, протилежні за значенням:
Два брати жили на
світі, був один з них працьовитий, а другий −
ледачий дуже. Слухай казку про них, друже. Той хоробрий і правдивий, той
брехливий, полохливий, той розумний, той дурний, той великий, той малий. День і
ніч брати сварились і ніколи не мирились.
До поданих слів дібрати слова, протилежні за
значенням (антоніми):
Далекий − …, виходити − …, солодкий − …, широкий − …,
радіти − …, багатий − …, говорити − …, зима − …, день − …, босий − …, сваритися
− …, легко − …, холодно − …, загубити − …, мало − … .
Доповни речення
словом, протилежним за значенням до виділеного:
У лісі ростуть дерева товсті й … .
Ми збирали яблука солодкі
й … .
У селищі вулиці широкі
й … .
Річки бувають глибокі
й … .
Влітку дні довгі,
а взимку … .
Звуки і букви. Склад. Наголос.
Прочитай і
запам’ятай:
Звуки ми чуємо і вимовляємо. З них утворюються слова.
Букви ми бачимо, читаємо і пишемо.
У сучасній українській абетці (алфавіті) є 33
букви.
В українській мові розрізняють голосні і приголосні
звуки.
Прочитай і
випиши: а) слова, що відрізняються приголосними звуками;
б) слова, що відрізняються голосними звуками.
Зразок: М
ак – лак, сам – сум.
рак – мак син – сир
дим – дім Слава − слива
сила – сіла нога − ноша
коса – роса мир – мур
Прочитай слова
парами. Спиши. Підкресли букви, якими відрізняються ці слова на письмі.
а) сом – сон липка − лапка
сам – сім мило − шило
Рома – рама
б) а г ш
б і к н ірка ка з ка
и з ч
в) рис –
рись булка – булька
лак –
ляк лук – люк
син –
синь перелаз –
перелазь
Записати слова, підкреслити букви, що
позначають голосні звуки:
Їжак, білка, метро, дятел, золото, писати, буква.
Записати слова,
підкреслити букви, що позначають приголосні звуки:
Вус, вуж, молодь, серп, віз, хліб.
Вказати слова, які починаються і закінчуються
приголосними звуками:
Семен лишив сани – узяв віз.
Микита подзвонив у дзвоник.
Познач рядок, у якому обидва слова не мають м’яких приголосних:
А поле, день Б буква, садок В
звуки, біда
Вибери правильне
твердження:
а) В українській мові 33 літери б)
В українській мові 32 літери
Познач рядок, у
якому слова розташовано за абеткою:
А вересень, гілка,
єнот, дуб;
Б колір, лин,
море, ніч;
В сокіл, туман,
мир, пісок.
Вибери потрібну букву, позначивши стрілочками:
Топол[а] •
лип[а] • •а
сосн[а] •
яблун[а] • •я
берез[а] •
Голосних звуків
є
А 10 Б
6 В 8
Утвори нові
слова,змінивши букву, яка позначає голосний звук:
Зразок: лис – ліс.
рак − … кіт − …
сон − … спирт −
…
лук − … бик −
…
З’єднай частини
слів. Що об’єднує їх?
КА ДУСЬ
ПЕ
ПЕСЕНЬ
О
РАСЬ
КРА
НЬОК
ДІ
ЛЕНЬ
Довідка: пеньок,
красень, дідусь, карась, олень.
Якому слову
відповідає звукова модель
– •ˊ– – • ?
А сіно Б
парта В осінь
Якому слову відповідає звукова модель – •ˊ – • = ?
А дідусь Б
лісок В жолудь
Якому слову
відповідає звукова модель
= •ˊ– – • ?
А білка Б
літак В місто
Прочитай вірш.
Спиши. Назви звуки і букви у виділених словах. Склади їх звукову модель.
Ходить осінь
Ходить осінь
по діброві, шиє шати кольорові.
І дерева і кущі
золоті вдягли плащі.
Тільки сосни і ялини не міняють одежини.
Прочитай
речення. Підкресли слово, яке має таку звукову модель:
– •ˊ – •.
У квітник побіля хати збіглись півники чубаті.
Визнач кількість
букв і звуків у поданих словах:
Ведмідь − …
букв, … звуків. Сім’я − …
букв, … звуків.
Олень − …
букв, … звуків. Дзвін − … букв, … звуків.
У якому слові
найбільше звуків?
А моя Б
льон В вінок
Познач слово, у якому більше звуків, ніж букв:
А Тюльпан Б
Щітка В Малята
У складі обов’язково має бути
А знак
м’якшення Б голосний звук В
приголосний звук
Складів у слові
є стільки, скільки
а) голосних звуків
б) приголосних звуків в)
приголосних м’яких звуків
У якому слові
найбільша кількість складів?
А червоніють Б розповідь В лелеченята
Познач
двоскладове слово:
А льон Б
учитель В зелень
Прочитай слова.
Запиши їх так, щоб у них стало по два склади.
Зразок: Сад – сади.
Птах, гриб, вовк, ліс, дуб, клас.
Познач слово, яке правильно поділене для переносу.
Постав наголос:
А гай-ок Б
хо-джу В ї- жак
Познач рядок, у
якому обидва слова правильно поділено для переносу:
А ко - рін - ня,
пір’ - я;
Б серй - оз - ний,
роз - в’ – яза – ти;
В умі – ння, дзьоб
– би.
Записати слова, підкреслити
однією лінією ті, які не переносяться.
Лілія, орел, Оля, овес, течія,гайок, сиджу, ґедзь, джміль,
віз, дуб.
Прочитати
прислів’я . Виписати назви птахів, поділяючи їх для переносу.
1.Ліпше горобець у жмені, як журавель в небі. 2.
Ластівка день починає, а соловей його кінчає. 3. Де лелека водиться, там щастя водиться.
Індивідуальні завдання з математики 2 клас
Графічні диктанти
Відео для уроків Я досліджую світ
Відео домашні або свійські тварини.
Відео лісові тварини
Вправи для роботи з дітками з порушенням мовлення (для батьків)
Вправи для роботи з дітками з розладами аутичного спектру (для батьків)
Розвивальні вправи для роботи з дітками-Сонечками (для занять вдома
Формування позитивної самооцінки у діток з ООП
Актуальні поради для вчителя інклюзивного класу
Психологічні ігри на розвиток мислення у діток
Мовленнєві вправи та ігри вдома для дітей із затримкою психічного розвитку, з порушенням мовлення та слуху
Батькам на замітку: прості завдання для роботи з дітками із затримкою психічного розвитку.
Корекційні вправи та ігри для дітей з особливими освітніми потребами
Розвиток сенсорних відчуттів у діток з ООП
Методика Нумікон – універсальний спосіб навчити математики дитину з ООП
Робота з пластиліном, глиною або тістом допоможуть активувати інтелект дитини
Ігри на розвиток моторно-рухової уваги
Ізографи - цікаво та корисно
Казка про жабу
33 добрі та повчальні мультфільми для дітей від української студії анімації
Позитивний мультик про те, як віра, підтримка та любов допомагають здійснювати мрії (відео)
Наочність для вчителів початкових класів
Руханка "ХОКИ-ПОКИ"! (Відео)
Інформаційний відеоролик для дітей про шкідливість сміття
До чого призводять лінощі в навчанні: мультик, який варто показати кожній дитині
10 коротких фільмів та мультфільмів про дітей з інвалідністю
Мультфільм "Сенс життя..."
Як розповсюджується вірус - гарний мультфільм
Повчальний мультик для дітей: чому не варто заздрити чужим успіхам
8 мультфільмів, які навчають дитину толерантності
Тексти для читання із завданнями
Вчимося читати : цікави вправи для дітей
Твори Сухомлинського для читання
9 ЦІКАВИХ СПОСОБІВ ТРАНСФОРМУВАТИ СЮЖЕТ КАЗКИ
63 скоромовки українською мовою для дітей дошкільного віку
Скоромовки в картинках
Цікаві тексти с картинками для читання НУШ
Таблиці українська мова(фонетика)
Тіньова абетка+завдання
Дидактична гра “Допиши склади"
Збірка вправ для зорових диктантів
Вивчаємо прийменники. Орієнтація у просторі
Вивчаємо склад числа з Вінні-Пухом
Курчата - геометрики (вивчаємо геометричні фігури)
Дидактичний матеріал з математики
Сенсорика. Вивчаємо кольори
Ігри на увагу та уроки малювання
Пальчикові ігри та вправи (масаж олівцями)
Ігри з прищіпками
Дидактичні ігри з кольоровими олівцями
Розвиваючі ігри для дітей з кольоровими листочками.
Презентація "ЕКОЛОГІЧНІ ХВИЛИНКИ" для учнів початкових класів
Образотворче мистецтво. Нетрадиційне
Нетрадиційне малювання (ватними палочками)
Малюємо за допомогою цифр та букв
Завдання на повторення вивчених букв.
Розвивальні ігри та вправи для дітей з затримкою психічного розвитку.
Корекційно-розвивальне заняття для роботи з дітьми з легкою розумовою відсталістю
“Я НЕ ВМІЮ” АБО ЯК РОЗВИНУТИ МОТИВАЦІЮ
Розвиваючі ігри з пластикових кришечок
"Що таке методика Марії Монтессорі?"
Презентація для 1 класу "Додавання і віднімання чисел в межах другого десятка"
Додавання та віднімання в межах 100 з переходом через 10.
Вверх і Вниз - Веселі Дитячі Пісні - Руханки і Фізкультхвилинки - З Любов’ю до Дітей
Розвивальні вправи з математики 1 клас
Кумедний мультик, який вчить не судити людину за зовнішнім виглядом (відео)
ПРОФІЛАКТИКА СЕКСУАЛЬНОГО НАСИЛЛЯ НАД ДІТЬМИ
До чого приводить впертість: мультик, який варто показати кожній дитині (відео)
“У кожного – своя скринька з ґудзиками”: чудовий текст, який варто прочитати усім батькам без виключення!
Порадник для батьків «Чому важливо навчити дитину дякувати»
Зразки характеристик на учнів
Як організувати дистанційне навчання для дітей з ООП.
Притча про надмірну материнську турботу "Мішок проблем"
Математичний ( графічний) диктант
Мнемотехніка, мистецтво запам'ятовування
Дидактична гра " Четвертий зайвий"
Тренажер для читання "БЛИСКАВКА"
“Добро дарує крила”: надзвичайно милий мультик, який має побачити кожен (відео)
Консультація: Корекційна робота з гіперактивними дітьми.
Активна чи гіперактивна дитина (ігри)
19 заповідей виховання від Марії Монтессорі
Мультик про шкільний булінг
Не карайте дитину ,не розібравшись.
Простий і ефективний спосіб навчити дитину не перебивати
“Цінуйте своє життя більше”: чудова стаття, яку варто перечитувати раз на рік
Філософська казка про образу
Що в першу чергу потрібно дарувати дитині? 22 цінні поради
ІГРИ, ЩО ПОЗБАВЛЯТЬ ДИТИНУ ТРИВОГИ ТА СТРЕСУ
Я досліджую світ( розвиваючі мультики режим дня, професії,транспорт,спорт)
Вправи для розвитку моторики руки
Математика.Склад числа 7. Розв'язання в межах 7
"Поради вчителям, які навчають дітей з порушенням інтелекту (з легкою розумовою відсталістю)"
Посібник "Терапевтичні казки для дітей"
Як дітям покращити пам'ять.
ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА ПЕРІОД КАРАНТИНУ
Скажи булінгу «Ні!»: 5 мультфільмів, які навчають цінувати кожного
Картки для удосконалення техніки читання.Вправи з орфографії
Вправи для розвитку дрібної моторики окоміру,координації.
Питання про головне для дитини перед сном
Дидактичні ігри з валеології
Творчі вправи для удосконалення техніки читання
Презентація "Одиниці вимірювання довжини. Перетворення іменованих чисел. Дії з величинами"
Гра "Що зайве"
9 веселих ігор, які дозволять вам виховати емоційно сильних дітей
Кумедний мультик, який вчить радіти тому, що в тебе є (відео)
Психологія дитячого малюнку : яким кольором малює ваша дитина
Дидактична гра "які предмети сховались на картинках"
Тренажер. Слова,протилежні за значенням ( антоніми)
Розвиток дрібної моторики та мовлення дитини за допомогою пальчикових вправ
Довідник-порадник для роботи з дітьми з ООП
Тривалість доби. Орієнтування за годинником(відео)
Як поєднати дистанційне навчання з інклюзивним
розмальовки на тему “Український національний одяг”
Правила поведінки у лісі(відео)
Гімнастика для очей дітям у віршах "Очі щільно ми закрили". Фізкультхвилинка.(відео)
Пам'ятка безпечної поведінки під час літніх канікул
7 цікавих легенд для дітей про українські квіти й трави
Нетрадиційне малювання (ватними палочками)
Малюємо за допомогою цифр та букв
Завдання на повторення вивчених букв.
Розвивальні ігри та вправи для дітей з затримкою психічного розвитку.
Корекційно-розвивальне заняття для роботи з дітьми з легкою розумовою відсталістю
“Я НЕ ВМІЮ” АБО ЯК РОЗВИНУТИ МОТИВАЦІЮ
Розвиваючі ігри з пластикових кришечок
"Що таке методика Марії Монтессорі?"
Презентація для 1 класу "Додавання і віднімання чисел в межах другого десятка"
Додавання та віднімання в межах 100 з переходом через 10.
Вверх і Вниз - Веселі Дитячі Пісні - Руханки і Фізкультхвилинки - З Любов’ю до Дітей
Розвивальні вправи з математики 1 клас
Кумедний мультик, який вчить не судити людину за зовнішнім виглядом (відео)
ПРОФІЛАКТИКА СЕКСУАЛЬНОГО НАСИЛЛЯ НАД ДІТЬМИ
До чого приводить впертість: мультик, який варто показати кожній дитині (відео)
“У кожного – своя скринька з ґудзиками”: чудовий текст, який варто прочитати усім батькам без виключення!
Порадник для батьків «Чому важливо навчити дитину дякувати»
Зразки характеристик на учнів
Як організувати дистанційне навчання для дітей з ООП.
Притча про надмірну материнську турботу "Мішок проблем"
Математичний ( графічний) диктант
Мнемотехніка, мистецтво запам'ятовування
Дидактична гра " Четвертий зайвий"
Тренажер для читання "БЛИСКАВКА"
“Добро дарує крила”: надзвичайно милий мультик, який має побачити кожен (відео)
Консультація: Корекційна робота з гіперактивними дітьми.
Активна чи гіперактивна дитина (ігри)
19 заповідей виховання від Марії Монтессорі
Мультик про шкільний булінг
Не карайте дитину ,не розібравшись.
Простий і ефективний спосіб навчити дитину не перебивати
“Цінуйте своє життя більше”: чудова стаття, яку варто перечитувати раз на рік
Філософська казка про образу
Що в першу чергу потрібно дарувати дитині? 22 цінні поради
ІГРИ, ЩО ПОЗБАВЛЯТЬ ДИТИНУ ТРИВОГИ ТА СТРЕСУ
Я досліджую світ( розвиваючі мультики режим дня, професії,транспорт,спорт)
Вправи для розвитку моторики руки
Математика.Склад числа 7. Розв'язання в межах 7
"Поради вчителям, які навчають дітей з порушенням інтелекту (з легкою розумовою відсталістю)"
Посібник "Терапевтичні казки для дітей"
Як дітям покращити пам'ять.
ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА ПЕРІОД КАРАНТИНУ
Скажи булінгу «Ні!»: 5 мультфільмів, які навчають цінувати кожного
Картки для удосконалення техніки читання.Вправи з орфографії
Вправи для розвитку дрібної моторики окоміру,координації.
Питання про головне для дитини перед сном
Дидактичні ігри з валеології
Творчі вправи для удосконалення техніки читання
Презентація "Одиниці вимірювання довжини. Перетворення іменованих чисел. Дії з величинами"
Гра "Що зайве"
9 веселих ігор, які дозволять вам виховати емоційно сильних дітей
Кумедний мультик, який вчить радіти тому, що в тебе є (відео)
Психологія дитячого малюнку : яким кольором малює ваша дитина
Дидактична гра "які предмети сховались на картинках"
Тренажер. Слова,протилежні за значенням ( антоніми)
Розвиток дрібної моторики та мовлення дитини за допомогою пальчикових вправ
Довідник-порадник для роботи з дітьми з ООП
Тривалість доби. Орієнтування за годинником(відео)
Як поєднати дистанційне навчання з інклюзивним
розмальовки на тему “Український національний одяг”
Правила поведінки у лісі(відео)
Гімнастика для очей дітям у віршах "Очі щільно ми закрили". Фізкультхвилинка.(відео)
Пам'ятка безпечної поведінки під час літніх канікул
7 цікавих легенд для дітей про українські квіти й трави
Комментариев нет:
Отправить комментарий